Food!

Assalamualaikum! Hello and what's up guys?! ⌒(o^▽^o)ノ

So actually dah lama dah I planned to write this post, but I've been very, very busy...so yeah. Baru ada the chance to write on this blog LOL. So last 3 weeks (i think) aku balik kampung to attend a wedding. So aku balik Sungai Baru, Perak and I tell ya the jam was real man! Jam gila, and we planned to balik hari je, so yeah penat gila. Bertolak dari KL at 11am, sampai sana at 3pm and got home at 11-12 am tak silap. 

Anyways, lepas balik dari wedding, my parents decided to stop by at this one kedai or warung (aku pun x sure apa orang panggil this kind of place) to have dinner. Everytime kitorang balik kampung kat Sungai Baru ni memang WAJIB datang makan kat kedai ni. Choices of lauk dia tak banyak sangat, sebab dia memang dah famous dengan satu lauk special dia, which is KARI IKAN SEMILANG. Aku personally tak makan pun ikan semilang tu, but they also have KARI UDANG GORENG (sort of, aku je sukati bagi nama lauk ni lel), so I dont mind! Because UDANG IS MY ALL TIME FAVVVVVV yeah! \(★ω★)/ Kari udang ni special sikit rasa dia sebab dia mcm goreng udang tu bersalut tepung dulu, and then baru masukkan dalam kari. Not just that, kari dia pun tak banyak gravy pun, dia macam pekat sikit. Udang dia pun fresh jugak yummsss:P 

So I decided to write this blog post to uhmm promote the kedai yeah! Kedai dia takde la fancy fancy, kedai makan kat kampung je tapi they sell delicious food, so I thought that might as well aku promote kan, walaupun aku punya blog ni tak famous mana pun kah kah kah 
┐( ̄∀ ̄)┌ 

So agak-agak next time kalau ada sesiapa yang lalu area Sungai Baru atau Kuala Kurau atau Kuala Gula or mana mana within this area, mai la singgah kedai ni eh. Check out gambaq2 kat bawah ni ha ( ̄▽ ̄)/ Btw, ikan-ikan dia FRESH tau sebab kedai ni pun memang kat area laut! Kedai dia ni, buka only at 6pm tapi kalau you guys sampai lambat setengah jam je pun, maybe lauk dah habis sebab memang orang beratur depan kedai semata-mata nak tunggu kedai buka tau! So kalau korang sampai lambat tapi lauk still ada tu, memang rezeki korang ah!

P.S: Sorry for the messy plate!

The kedai!

Kari ikan semilang

Kari udang goreng!



Comments

Popular posts from this blog

What is ENCOM all about?! Part 1 (CFS ver.)

Internship Experience

IIUM Pagoh, Johor